Bubbleclub x OFFFiebre: Artist's Books from Asia

Art Arte Artist Exposición Festival Fiebre photobook Photography Show

24 October - 8 November

Bubbleclub OFFFiebre

Curated by Carlos Alba

{ENG}

I wanted to show contemporary art books and related publications  that use the book as a mediator between the artist and the general public. As a curator of the exhibition, I have been focused on books which are challenging the medium - moving away from the conventional form that the book takes. This event host the work of artists from Hong Kong, Singapore, South Korea and Taiwan. This show looks to advocate that the book form is an art in and of itself. 

 

 

This show is part of the OFF Fiebre Photobook festival 2019.

 

{ES}

He querido realizar una exposición especializa en libros y publicaciones de artistas contemporáneos, que utilizan el libro como mediador entre el artista y el público en general. Como comisario de esta muestra, me he centrado en libros que desafían al medio, alejándose de la forma convencional que toma el libro. Este evento presenta el trabajo de artistas de Hong Kong, Singapur, Corea del Sur y Taiwán. Esta exposición busca defender que la forma del libro es un arte en sí mismo.

 

Esta exposición forma parte del festival OFF de Fiebre Photobook 2019.

 

 

 

ARTIST/ARTISTAS

Ang Song Nian

Hanging Heavy On My Eyes

Tritone

Singapore, 2016

Self-published, Hardcover

 

Ang Song Nian

Hanging Heavy On My Eyes

Tritono

Singapur, 2016

Autopublicado, Tapa Dura

 

Hanging Heavy On My Eyes looks at the recurring situation in Singapore and its region of prolonged haze spells due to increased forest fires in neighbouring Indonesia contributing to severe air pollution conditions. Based on the artist’s collection of average recordings data of the particulate matter 2.5 (PM2.5), the exhibition recalls the artist’s experience with the discomfort and unease of reduced and affected visibility – a result of conditions in human’s continuous bid to control, intervene and manipulate landscapes and environment aligned to narrow-minded agendas.

 

Hanging Heavy On My Eyes analiza la situación que ocurre a menudo en Singapur y sus áreas de bruma continua debido al aumento de los incendios forestales en la vecina Indonesia que contribuyen a los altas contenidos de contaminación del aire. Basado en la colección de datos que realiza el artista mediante grabaciones de promedio de la materia particulada 2.5 (PM2.5), la exposición recuerda la experiencia del artista con la incomodidad de la visibilidad reducida y afectada, como resultado de las condiciones en el continuo intento de los humanos de controlar, intervenir y manipular paisajes y entornos alineados con políticas de mente estrecha.


Woong Soak Teng

Ways To Tie Trees

 

30 pages, 30 images

Tritone 

Photographs printed on cardboard, housed in an archive box 

Germany, 07/2018

Steidl

ISBN 978-3-95829-316-8 

 

Woong Soak Teng

Ways To Tie Trees

 

30 páginas, 30 imágenes

Tritono

Fotografías impresas en cartón y presentadas en una caja de archivo

Alemania, 2018

Steidl

ISBN 978-3-95829-316-8



Between 2015 and 2016, Woong Soak Teng explored the man-made garden city of Singapore and made portraits of its staked trees. As in many cities around the world, here trees are uprooted and relocated to conform to a controlled cityscape determined by urban planning. As part of an attempt to construct productive and aesthetic living environments for ourselves, nature has long since been subjected to manipulation at the mercy of human hands.

 

Featuring a diversity of (sometimes unorthodox) approaches to the art of tree-tying, this book presents an intimate encounter with the trees and their much-overlooked supporting structures, which have become an integral element of the human habitat. Woong’s consistent, frontal approach and detailed captions based on the trees’ locations lend her works a topographical quality which complements the almost abstract elegance of her subjects.

 

Entre 2015 y 2016, Woong Soak Teng exploró la ciudad jardín de Singapur y realizó retratos de sus árboles. Como en muchas ciudades de todo el mundo, aquí los árboles son arrancados de raíz y reubicados para ajustarse a un paisaje urbano determinado por la planificación del hombre. Como parte de un intento de construir entornos de vida productivos y estéticos para nosotros, la naturaleza ha sido objeto de manipulación a merced de las manos humanas.

 

Con una diversidad de enfoques (a veces poco ortodoxos) del arte de atar los árboles, este libro presenta un encuentro íntimo con los árboles y sus estructuras de soporte muy olvidadas, pero que se han convertido en un elemento integral del hábitat humano. El enfoque frontal y consistente de Woong; los subtítulos detallados basados ​​en las ubicaciones de los árboles, le otorgan a sus obras una calidad topográfica que complementa la elegancia casi abstracta de sus trabajos.




Holycrap.sg

Rubbish Famzine 

Singapore, 2019

Self-published

Edition of 300

 

Holycrap.sg

Rubbish Famzine 

Singapur, 2019

Autopublicado

Edición de 300 ejemplares

 

Rubbish Famzine is a bi-annual family book consisting of dad - Pann, mom - Claire, and their son, Renn & daughter, Aira.

Holycrap is an art collective by Claire, Renn, Aira and Pann. Started in 2011, the family of 4 members believes that book expression is a form of art and it can manifest in many ways. They mostly function as a whole and will approach every project or collaboration with a fresh direction.

 

Rubbish Famzine es un libro familiar bianual compuesto por papá - Pann, mamá - Claire, su hijo, Renn y su hija, Aira.

Holycrap es un colectivo artístico formado por Claire, Renn, Aira y Pann. Comenzó en 2011 con esta familia de 4 miembros que creen que la expresión en forma de libro es una forma de arte y puede manifestarse de muchas maneras. Trabajan principalmente como un todo y abordarán cada proyecto o colaboración con una nueva dirección. 

Marvin Tang

The Mountain Survey

Singapore,2016

Self-published

Edition of 50

 

Marvin Tang

The Mountain Survey

Singapur,2016

Autopublicado

Edición de 50 ejemplares

 

An Investigation of mountainous landscapes observed at various nature reserves in Singapore. Once vital during the building boom in the 1970’s -1980’s, these mountains have since ceased their functions and taken on a new role of providing a space of tranquillity. Marvin Tang (b.1989) is interested in the parallels between space and human interactions.

 

Una investigación de paisajes montañosos observada en varias reservas naturales en Singapur. Fueron vitales durante el auge de la construcción en los años 1970-1980, estas montañas han cesado sus funciones y han asumido un nuevo papel de proporcionar un espacio de tranquilidad. Marvin Tang (nacido en 1989) está interesado en los paralelismos entre el espacio y las interacciones humanas.


Yoranhan2people

“For your anxiety and guiltiness and for Francis Bacon”

South Korea, 2019

Mixed media (Paint, Photography, Collage and Archive)

Self-published

Unique hand-made artist book

 

Yoranhan2people

“For your anxiety and guiltiness and for Francis Bacon”

Corea del Sur, 2019

Técnica mixta (pintura, fotografía, collage y archivos)

Auto-publicado

Libro de artista realizado a mano. Pieza única.

Yoranhan2people, a female artist duo from Seul (South Korea), made this unique artist book ‘for those who are weak but are willing to take all the risks’.

  Yoranhan2people, pareja de mujeres artistas de Seúl (Corea del Sur), realizó esta pieza único en forma de libro "para aquellos que son débiles pero están dispuestos a asumir todos los riesgos".

Photobook detail

Chen Etang

No no no no good club

Taiwan, 2019

Printed on offset CMYK, soft cover and perfect bound.

DMP editions

ISBN: 978-986-93595-6-6

Edition of 1000

 

Chen Etang

No no no no good club

Taiwán, 2019

Impreso en offset CMYK, tapa blanda y encuadernación rústica.

DMP editions

ISBN: 978-986-93595-6-6

Edición de 1000 ejemplares

 

No No No No Good Club collects those crumbs seem delightful or unpleasant, they’re photographs of malls, strangers, wedding banquets, walking dogs in parks, party held spontaneously by the shore, abandoned houses, relatives and friends, gigs at the live house and so on, scenes that are not only Chen Etang’s inspiration but also his daily routine. Among this collection, moments that were assembled and seized by the artist, most of them were just another exhausting day of our lives, plain and miscellaneous. 

 

No No No No Good Club recoge esas migajas que pueden ser  deliciosas o desagradables, son fotografías de centros comerciales, personas ajenas, banquetes de bodas, perros paseando en parques, fiestas espontáneas, casas abandonadas, parientes y amigos, conciertos, etc. en adelante, escenas que no solo son la inspiración de Chen Etang, sino también su rutina diaria. Entre esta colección, momentos que fueron reunidos y capturados por el artista, la mayoría de ellos fueron solo otro día agotador en nuestras vidas, simple y misceláneo. 

 

Xiang Yun Loh

Organised scenery

Singapore, 2019

Colour photography printed on Chiffon fabric and thread sewn.

ISBN: 978-981-14-2115-0

Edition of 50

 

Xiang Yun Loh

Organised scenery

Singapur, 2019

Fotografía en color impresa en tela Chiffon e hilo cosido.

ISBN: 978-981-14-2115-0

Edición de 50 ejemplares

 

Xiang Yun Loh interrogates how people relate to nature. Using her observations made through drawing, painting and photography, she examines the everyday to study how nature is managed and engineered in our cities.

Through durational projects that map and document plants in our surroundings, she charts the changing ways we see and define nature.

 

Xiang Yun Loh interroga cómo las personas se relacionan con la naturaleza. Usando sus observaciones hechas a través del dibujo, la pintura y la fotografía, examina lo cotidiano para estudiar cómo se manipula y se trabaja la naturaleza en nuestras ciudades.

A través de proyectos duraderos que mapean y documentan plantas en nuestro entorno, ella traza las formas cambiantes que vemos y definen la naturaleza.

 

 Photobook

Yoranhan2people

Shoot Shoot Shoot

South Korea, 2019

Printed on offset CMYK, coated paper 150 gsm.

Self-published

Edition of 50

 

 

Yoranhan2people

Shoot Shoot Shoot

Corea del Sur, 2019

Impreso en offset CMYK, papel plastificado de 150 gsm.

Autopublicado

Edición de 50 ejemplares 

 

 

Seoul's Fashion Week magazine which does not deal with fashion.

La revista de la semana de la moda de Seúl que no le interesa a la moda.

 

Photobook 

Lai Lon Hin

Teleportation

Hong Kong, 2018

Printed on offset CMYK

Self-published

ISBN: 978-988-17-8285-4

 

 

Lai Lon Hin

Teleportation

Hong Kong, 2018

Impreso en offset CMYK

Autopublicado

ISBN: 978-988-17-8285-4

 

Lai Lon Hin uses his mobile phone as his only photographic tool to capture everyday surroundings and happenings. Often close-up and incognito, always prying and snapping, Lai forces his personal vision and perspective upon the viewer in a nearly hysterical manner. These images are released from one’s blind spot, and expose the indeterminacy in visual media between the “real” and the “unreal”, the representational and the abstract; they also attest to how our perceptual experiences are manipulated by the process of viewing. These banal images may be playful, yet they mask a sense of discomfort that stirs or even stings the viewer.

 

Lai Lon Hin usa su teléfono móvil como su única herramienta fotográfica para capturar el entorno y los acontecimientos cotidianos. A menudo de cerca e incógnito, siempre entrometiéndose y olisqueando. Lai fuerza su visión y perspectiva personal sobre el espectador de una manera casi histérica. Estas imágenes se realizan desde un punto ciego y exponen la indeterminación en los medios visuales entre lo "real" y lo "irreal", lo representativo y lo abstracto; También dan fe de cómo nuestras experiencias perceptivas son manipuladas por el proceso de visualización. Estas imágenes banales pueden ser divertidas, pero enmascaran una sensación de incomodidad que agita o incluso provoca al espectador.

 

 OFFFiebre show

 

Mark Pearson, Chan Wai Kwong, Ada Hung

Dying City

Hong Kong, 2018

Self-published

 

Mark Pearson, Chan Wai Kwong, Ada Hung

Dying City

Hong Kong, 2018

Autopublicado

 

The publisher describe this publication as an ‘ad-hoc magazine of photography centered on Hong Kong. Reflecting the diversity of the people of Hong Kong’. The authors are a ‘group of diverse origins who have encountered each other in this place at this time’. 

 

El editor describe esta publicación como “una revista de fotografía centrada en Hong Kong. Refleja la diversidad de la gente de Hong Kong”. Los autores son un "grupo de orígenes diversos que se han encontrado en este lugar en este momento".